24.4.11

Lágrimas y Rabia - Desafecto

Lágrimas y rábia son un grup de madriZ, formats l'any 89, i que son característics: no per les seves lletres amb un alt contingut anàrquic, no pel seu punk-hc melòdic però molt potent, ni per les seves veus rabioses i coros inconfundibles, sinó per la cresta tatuada del cantant.

«Desafecto» és el seu nou disc, va sortir a finals del 2010 o principis del 2011, i la veritat és que ja era hora; («Negro», l' anterior disc, va ser gravat i editat farà casi 10 anys,) i ja que feia algun temps que havia llegit per internet que tenien pendent de publicar algo nou, i l'altre dia vaig veure que hi havia uns temes penjats al youtube, però la veritat que no vaig buscar gaire perquè tenia intenció de comprarlo, i així ho vaig fer.

El disco consta de 13 temes nous, més, com ja és típic en ells, 5 d'àntics regrabats: «Cortina de humo», «Lluvia en los zapatos», «Bajo certo en el frente», «Sirvete» i «Sin Dios»). La qualitat de so és prou millor que al «Negro».

Tot i que encara no he fet una escolta profunda, hi he detectat temazos com «Ruin», «Mala vejez tengas», «el único que tenia que haber estado», o «Que te parece» amb aquells riffs caracteristics seus ska-reggaeros.

Però com que fa ràbia la postura de tot es bonissim, acabaré dient el que no m'ha agradat del disc: d'una banda el llarg minutatge, tant de cada tema, que té una mitja de 4 minuts, com el resultat: 72 minuts, lo que fa que rarament sigui un disc que escoltaré de principi a fi gaires cops (ja que la meva regla d'or és que un disco de punk i derivats no duri més de 30min ). El que més m'ha xocat és la incursión del doble pedal, que crec recordar que abans no utilitzaven i que pel meu criteri no és un atribut positiu.

---------------------------------------------------

Contacte: lagrimasyrabia@yahoo.es
Enllaç: www.mediafire.com/?f465lji14mizd8n

El disc ha estat editat per un total de 22 col·lectius:

Askatasuna argitaipalen batuak
Canyadelamuntaya
CNT Valladolid
CNT Basauri
Distri Anticomercial Mundo Nuevo
Distri Comú
Distriknina
Distri Rabiosa
Eguzki Banaketak
El Grillo Libertario
El Lokal
Katakrak Burgos
Lágrimas y rabia grupo música
Lokos
Napo Rekords
Rabia Pepinera
Ruti Distri
Sentimientos Kontra el Poder
Sorginkale
Soroll
Tam-Tam ediciones
Víctimas del poder/Crímenes de Estado